fredag 3 augusti 2012

Mera loppis

Vi har spenderat några dagar i fjällen i vår stuga och då även hittat till diverse loppisar på vägen. På Tuvans loppis i Blattnicksele hittade jag den här formen : Pyro från Gustavsberg.
 Väl hemma köpte jag den blå vasen på 5:ans loppis på Läkarvägen här i Skellefteå. Har omedvetet börjat samla på -50,-60,-70-tals keramik. Det är nog nånting jag kommer att fortsätta med. Vid närmare undersökning på nätet kom jag fram till att den blå vasen är en Rimini Blu av Aldo Londi. Italiensk keramik från Bitossi. 60 kr betalade jag, det var den värd.
 Orrefors ljuslyktor (dom med "taggar" på). Snöbollarna hade jag sen tidigare. 20 kr för båda.
 På Folkparkens loppis hemma i Skellefteå hittade jag fyra konserveringsburkar i glas för 50 kr sammanlagt. Väl värt pengarna. Hade tre stycken mindre sen tidigare.
 En av tallrikarna jag köpte på BusIdas Antik och Kuriosa mellan Tärnaby och Hemavan. En hel lada fullproppat med kvalitetsporslin och annat. Priset var därefter så det blev bara tre tallrikar för min del. Men riktigt roligt att besöka. Väl värt ett besök. Hyllorna var uppmärkta som på Ikea ungefär: Börja här och sen pilar som visade hur man skulle gå för att inte missa nåt.
Imorgon blir nog sista loppisrundan för min del. Om en vecka börjar jag om att jobba. Sen kan det ju vara bra med det där köpstoppet som "någon" nämnde för ett tag sen. Skulle bara haft tag på en till stringhylla... och Festivo ljusstakar från Ittala skulle inte sitta helt fel...och..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar