onsdag 22 januari 2014

Ljusstakar, ljusstakar, ljusstakar...

Nu är det långt mellan inläggen! Inget pyssel på gång, bara shopping:) Fick häromdagen min andra lilja ljusstake från Tradera. Min första ljusstake har jag putsat efter ett "recept" jag läste någonstans på nätet. 1 matsked ättika och 2 msk salt rörs ihop till en gegga. Putsa med blandningen på en trasa, skölj, torka rent och vips så var mässingen skinande igen. Utan ansträngning. Kan rekommenderas. Hyllan med bla tyska vaser har också fått påfyllning! Nu börjar det bli trångt! Har även plockat fram den danska ljusstaken med dom små ljusen. Bara som prydnad eftersom jag inte vet om ljusen går att få tag på. Dessa kommer från mamsen och pappsen! På min önskelista står nu också nagelljusstaken, då helst i mässing...men stålgrått skulle också funka:) Kan jag ha snöat in på ljusstakar månntro! Idag är min lediga dag och som vanligt finns det massor och göra så mitt inlägg slutar här.Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar