söndag 9 februari 2014

Vardagslyx

Jag har unnat mig lite vardagslyx...Jag har nämligen tagit en helårsprenumeration på Elle, numera Decoration. Brukar köpa lösnummer men tack vare den fantastiska lockvaran, Lempiglasen, som följde med så slog jag till. Dom var 6 till antalet, så jag har köpt till 4 stycken, så nu har jag alltså 10 st sammanlagt. Vi ska använda dom till vardags, jag har sneglat på dom länge så det passade bra. Har även lyxat till med nya böcker. Boken om 1900-tals design fick jag faktiskt i julklapp. Den fungerar som ett uppslagsverk om man är intresserad. Orla Kiely boken har jag köpt själv, härlig bok att bläddra i och få inspiration. Jag försöker annars hålla mitt löfte om att inte köpa "nya" saker utan hålla mig till "gammalt" och second hand. Det går väl sådär, har gjort några snedsteg som ni märker. Men igår slog jag till på en retrosak på Tradera som jag hoppas kommer till veckan. Vad det är får ni se i nästa inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar